Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Ciebie w związku z korzystaniem ze strony internetowej www.limnuswork.pl, ale ma też zastosowanie do wszystkich przypadków, w których LimnusWorks Sp. z o.o. jest Administratorem Danych Osobowych. Polityka Prywatności powstała w celu zapewnienia pełnej i przejrzystej realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dokument zawiera obowiązujące u Administratora zasady zbierania i wykorzystywania danych osobowych. W celu zapewnienia integralności i poufności danych Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy dawali gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych jest LimnusWork Sp. z o.o. z siedzibą przy Al. 29 Listopada 153/1-4, 31-406 w Krakowie. Dane kontaktowe Administratora Danych dostępne są pod adresem www.limnuswork.pl w zakładce Kontakt. Bezpośredni kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, Panią Martą Wróbel, dostępny jest pod adresem iod@limnuswork.pl.
Zakres przetwarzanych danych
Dane osobowe to wszelkie informacje, które identyfikują lub pozwalają zidentyfikować osobę, której dane dotyczą. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np.: zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w przypadkach, gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła na to zgodę, lub gdy Administrator posiada inną podstawę prawną pozwalającą przetwarzać dane osobowe.
Poniżej wyszczególnione zostały cele przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w związku z działalnością Administratora, wraz z podstawami prawnymi:
Cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych przez LimnusWork Sp. z o.o.
Cel | Podstawa prawna | Zakres przetwarzanych danych | Okres przechowywania danych |
Realizacja procesu rekrutacyjnego | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą | Imię, nazwisko, adres, data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail, informacje o posiadanym prawie jazdy, informacje o posiadanym obywatelstwie UE, stopień znajomości języków obcych, przebieg wykształcenia, dodatkowe umiejętności i certyfikaty, wizerunek, pozostałe dane zawarte w cv kandydatów do pracy | Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgody. |
Prowadzenie korespondencji | Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną | Dane osobowe stron korespondencji w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu | Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa. |
Nawiązanie kontaktu za pomocą portalu społecznościowego Facebook lub aplikacji Messenger/Whatsapp | Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest nawiązanie z Państwem kontaktu | Dane osobowe w zakresie podanym w Państwa profilu i interakcji na naszym profilu w serwisie społecznościowym. Treść korespondencji. | Dane będą przetwarzane przez okres prowadzenia Fanpage lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Twoje dane, w szczególności będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń. |
Korzystanie z formularza kontaktowego | Art. 6 ust. 1 lit. f), RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytania oraz przesyłanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną | Imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, dane stanowiące treść przesłanej wiadomości. | Dane będą przechowywane przez okres 6 lat do zakończenia prowadzonych spraw, do momentu ustania roszczeń lub ustania naszych zobowiązań wobec przepisów prawa. |
Marketing bezpośredni – newsletter i telefon | Art. 6.1. f) RODO – prawnie uzasadniony interes – przesyłanie informacji marketingowych i handlowych do osób, które wyraziły zgody w oparciu o Ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej | Imię, adres e-mail, numer telefonu | Dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody na przesyłanie informacji marketingowych. |
Realizacja umów sprzedaży | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze | imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, adres zamieszkania, NIP, nazwa firmy | Dane będą przechowywane przez okres 6 lat od zawarcia umowy. |
Okres przechowywania danych osobowych uzależniony jest od celu przetwarzania danych, dla którego zostały zebrane. Kryteria stosowane do wyznaczenia właściwego okresu przechowywania uwzględniają:
konieczność osiągnięcia danego celu;
okres niezbędny dla realizacji naszych usług;
okres na jaki została udzielona zgoda;
przepisy prawa.
Przechowywanie danych osobowych
LimnusWorks Sp. z o.o. stosuje zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych, która zabezpiecza dane przed ich przetwarzaniem przez okres dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane są przetwarzane. Gdy LimnusWork Sp. z o.o. osiągnie cel przetwarzania, wówczas usuwa lub anonimizuje dane, co ma miejsce w szczególności, gdy:
osoba, której dane dotyczą wycofa zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeżeli to zgoda była podstawą przetwarzania);
osoba, której dane dotyczą skutecznie sprzeciwi się dalszemu przetwarzaniu (jeżeli podstawą przetwarzania był uzasadniony interes Spółki);
nastąpi przedawnienie ewentualnych roszczeń (jeżeli Spółka przetwarzała dane, aby realizować umowę);
upłynęły terminy, które wynikają z innych przepisów.
Szczegółowy okres przechowywania danych w związku z celem przetwarzania określony został w tabeli w pkt. 3 niniejszej Polityki.
Odbiorcy danych osobowych
W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane mogą być ujawniane naszym podwykonawcom, którzy pomagają nam wykonywać określone zadania i świadczyć wybrane usługi. Dane osobowe mogą być udostępniane pracodawcom w celu zatrudnienia lub realizacji dalszych etapów rekrutacji. Dane mogą być ujawniane wyłącznie w zakresie świadczonych dla nas usług, w szczególności podmiotom wykonującym usługi serwisowe, doradcze, konsultacyjne, obsługę prawną oraz księgową, serwisowi IT oraz dostawcom usług hostingu. W przypadku korzystania z podwykonawców spoza EOG, Twoje dane mogą być przekazywane do państw trzecich, jednak wyłącznie pod warunkiem spełnienia warunków, o których mowa w art. 44 RODO.
W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody na przedstawianie drogą telefoniczną ofert marketingowych naszych partnerów, dane zostaną przekazane podmiotom wskazanym w treści wyrażonej zgody.
Podmioty te realizują własne cele jako odrębni administratorzy danych osobowych, niezależnie od LimnusWork Sp. z o.o.
Prawa osób których dane dotyczą
Każda osoba, która przekazuje nam dane osobowe ma możliwość wyboru w jakim zakresie chce korzystać z naszych usług i jakie informacje o sobie chce udostępniać. Informujemy również, że w dowolnym momencie ma prawo żądać od Administratora realizacji praw przysługujących jej zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:
Prawo do uzyskania dostępu do danych osobowych dotyczących swojej osoby – na tej podstawie Administrator przekazuje osobie fizycznej zgłaszającej żądanie informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
Prawo do sprostowania danych – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych Danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
Prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na Danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które wyraził zgodę Podmiot danych – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji;
Prawo do przenoszenia danych – osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane innemu Administratorowi;
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – przetwarzaniu Danych osobowych, które odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, Podmiot danych ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
Prawo do złożenia skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony Danych osobowych, Podmiot danych może złożyć skargę do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Podmiotu danych, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia.
Tam, gdzie korzystamy z usług wykonawców, Twoje dane osobowe pozostają pod naszą kontrolą i mamy wdrożone procedury celem zapewnienia, że Twoje dane osobowe podlegają należytej ochronie.
Dokładamy wysiłków, celem zapewnienia, że Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.
Przekazywanie danych do Państw trzecich
W ramach prowadzenia procesów rekrutacyjnych oraz promowania swojej działalności posiadamy konto w serwisie społecznościowym Facebook (Meta).
Jeśli skontaktujesz się z nami za pośrednictwem aplikacji Messenger (Meta) lub Whatsapp (Meta), udzielimy Ci odpowiedzi tym samym kanałem.
Korzystanie z funkcjonalności oferowanych przez Meta wiąże się z koniecznością przekazania danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. W takim przypadku dane mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z zasadami tych mediów społecznościowych. Spółka Meta przystąpiła do programu Data Privacy Framework, który gwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych osobowych.
Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z serwisu społecznościowego Facebook
Jesteśmy również Administratorem danych osobowych gromadzonych w związku z korzystaniem przez Ciebie z funkcjonalności strony LimnusWork Agencja Pośrednictwa Pracy w serwisie Facebook. Dane będą przetwarzane w celu administrowania stroną, komunikowania się z Tobą, wchodzenia w interakcje i kierowania do Ciebie treści marketingowych, co stanowi nasz uzasadniony interes (art. 6.1.f RODO). Zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z jego regulaminów.
W każdej chwili możesz przestać obserwować Fanpage. Nie będą Ci się wówczas wyświetlać żadne treści pochodzące od Administratora Fanpage. Administrator widzi Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, czy informacje ogólne, które umieszczasz na swoim profilu jako publiczne. Przetwarzanie tych i pozostałych danych osobowych dokonywane jest również przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia Fanpage lub do momentu, w którym przestaniesz go obserwować. Twoje dane, w szczególności będące treścią korespondencji, mogą być przetwarzane przez okres 6 lat od zakończenia prowadzonych spraw lub do momentu ustania roszczeń. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, ale mogą być przekazywane odbiorcom określonym w pkt. 5 niniejszej Polityki. Przysługują Ci wszystkie prawa wskazane w pkt. 6 niniejszej Polityki.
UWAGA: Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania twoich danych osobowych przez administratora serwisu Facebook.
Informacja o plikach cookies
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
Logi serwera
Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
czas nadejścia zapytania,
czas wysłania odpowiedzi,
nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
informacje o przeglądarce użytkownika,
Informacje o adresie IP.
Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami: